Projekt #20minutdlaMATEMATYKI
Celem głównym projektu jest:
Wprowadzanie skutecznych zmian w edukacji matematycznej zgodnej z potrzebami rozwojowymi dzieci w przedszkolu poprzez świadome włączanie się do projektu #20minutdlamatematyki nauczycieli (placówek) i rodziców.
Matematyka to Królowa Nauk. Nie warto czekać na zmiany, warto wziąć sprawy w swoje ręce i wyjść poza ramy systemowej edukacji, która nie sprzyja rozwijaniu uzdolnień matematycznych. Warto podjąć inicjatywy, które nie tylko usystematyzują edukację matematyczną już od przedszkola i klas początkowych, ale także zburzyć panujący stereotyp, że matematyka jest jedynie dla wybranych,
bo matematyka jest DLA WSZYSTKICH.
Cele szczegółowe:
- Zapoznanie z koncepcją Dziecięcej Matematyki® autorstwa E. Gruszczyk-Kolczyńskiej
(która ma przełożenie zarówno na edukację przedszkolną, jak i wczesnoszkolną). - Motywowanie do wprowadzania zmian w edukacji matematycznej we współpracy placówek
z rodzicami. - Świadome stosowanie reguł i prawidłowe używanie pojęć matematycznych zawartych w Dziecięcej Matematyce przez nauczycieli i rodziców w edukacji przedszkolnej wczesnoszkolnej, jak i domowej.
- Doskonalenie wiedzy i umiejętności nauczycieli w zakresie nowatorskich metod i form pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym do prowadzenia zajęć, zabaw z edukacji matematycznej
i dzielenia się tymi kompetencjami z rodzicami. - Dostrzeganie możliwości efektywnego uczenia się przez dzieci poprzez stwarzanie i wykorzystywanie codziennych sytuacji życiowych do utrwalania wiadomości i umiejętności matematycznych.
- Wykorzystywanie okazji do upowszechniania wiedzy o skutecznych metodach i sposobach uczenia matematyki.
- Utrwalenie własnych wiadomości i umiejętności z zakresu podstaw matematyki.