Roślinne pogotowie – żeby pomagać trzeba wiedzieć jak.
Innowacja organizacyjno – metodyczna
,,Roślinne pogotowie – żeby pomagać trzeba wiedzieć jak”.
,,Odkryliśmy, że największą wartość mają rośliny…
którym ludzie poświęcają swoją uwagę”.
James Redfield
Autor: Dominika Klejna
Założenia ogólne:
Projekt ten polega na zaciekawieniu dzieci światem roślin oraz wprowadzenie uczniów w tajniki wiedzy o roślinach w praktyczny sposób. W oparciu o przygotowany zestaw oraz zajęcia warsztatowe uczniowie będą mieli możliwość zaplanowania, stworzenia oraz prowadzenia SCHRONISKA DLA ROŚLIN.
Cel główny:
Stworzenie sytuacji sprzyjających poznawaniu przyrody, budzeniu zainteresowania nią oraz ukierunkowania wiadomości dzieci na wartości ekologiczne.
Cele szczegółowe:
- kształcenie wrażliwości na środowisko przyrodnicze;
- kształcenie przyjaznego stosunku do świata roślin, podkreślenie ochrony przyrody i nie niszczenia ich bogactw;
- wdrożenie dzieci do dbałości o rośliny poprzez stworzenie schroniska dla roślin;
- aktywne uczestnictwo w poznaniu przyrody poprzez obserwacje, opisywanie, porównywanie obiektów, badanie i eksperymentowanie;
- wdrażanie dzieci w przejawianie postaw proekologicznych oraz prospołecznych.
